מידות - לימוד "תורת ימימה" עם מירב גולדוין

בוודאי שמעת לא אחת על "לימודי ימימה״, "שיטת ימימה", או "לימודי חשיבה הכרתית ע"פ ימימה". אם הוספת ושאלת שאלות נוספת, הסתבר לך שכל מי שלומדת "ימימהמתקשה לעיתים להסביר מה זה בדיוק, ובמקביל מציינת שהלימוד עשה לה רק טוב, ואף שינה את מציאות חייה ותפיסת עולמה לטובה.

אז הנה, קמה ועומדת לפניך ההזדמנות להצטרף לקבוצת לימוד של "תורת ימימה" עם מורה מורשה ומוסמכת בנהלל

מתקיימות הן קבוצות של מתחילות, עבור אלו שהלימוד חדש להם לחלוטין
והן קבוצת מתקדמות עבור מי שכבר למדה "ימימה" בעבר ורוצה להמשיך וללמוד

פרטים טכניים

יום, שעה ומקום:

הלימודים יתקיימו בימי א' וד', בביתי במשק 9 במושב נהלל.

קבוצת מתקדמות

(יום א'-בוקר) נפגשת ביום א' בין השעות 10:00-12:00 בבוקר

(יום א'-אחה"צ) נפגשת ביום א' בין השעות 17:00-18:30 אחה"צ

(יום א'-ערב) נפגשת ביום א' בין השעות 20:00-21:30 בערב

(יום ד׳-בוקר) נפגשת ביום ד' בין השעות 10:00-12:00 בבוקר

קבוצות מתחילות

יפתחו בהתאם ובכפוף להרשמה ( קבוצה תיפתח עם מינימום של שש נרשמות) 

יום ד' – בין השעות 17:00-19:00 אחה"צ

יום ד' – בין השעות 20:00-21:30 בערב

דרישות הלימוד:

אין. למעט רצון ללמוד, להתפתח ולהשיג שינוי בחייך שיביא לך שמחה ושקט.

עלות הלימוד:

70 ₪ לשיעור.
בראשית כל חודש יגבה סכום בהתאם למספר השיעורים הצפויים באותו חודש.
במידה ויתבטל שיעור בגללי, לא תחויבי עבורו כמובן. קיזוזים יערכו במידת הצורך בתחילת החודש הבא

הסבר קצר:

"לימוד ימימה" או "לימודי חשיבה הכרתית", הם לימוד רוחני שמוביל להתפתחות וצמיחה אישית.

הלימוד הוא  אישי, ומתקיים בקבוצה בה יש  כ 6-14 לומדות.
הלימוד מחייב נכונות להקשיב לתכנים שעולים על ידי חברות הקבוצה, כתיבת החומר של ימימה שמוכתב על ידי המנחה במהלך השיעור, וגם לכתיבה אישית הנקראת  מלאכה המודרכת ומלווה במהלך הלימוד.
אין לשם כך צורך בידע מוקדם או בכישרון כתיבה.

תפיסתו הבסיסית של הלימוד טוענת שהמערכת הפנימית של כל אחד מאיתנו, המהות הטובה רוצה ויכולה להיטיב עם עצמה על – ידי זיהוי הכאבים הרגשיים והרישומים, רישום העומס שנרשמו בנו במהלך החיים והשנים, שהם למעשה נפרדים מאיתנו, ומכונים עומס, הלימוד מלמד אותנו להכיר את הטוב שבנו, הכרת הטוב שבי, להפריד את המיותר לנו  הפרדה ותיחום, וגם ללמוד את היכולת לקבל את עצמנו, קבלה עצמית, ואת המתרחש בעולמנו, קבלת המתרחש, מתוך הסכמת הלב, מה שמביא לשמחה ושקט ומייצר תוצאה.

(כל המילים המודגשות הם ביטויים משפת הלימוד עצמה)

הרחבה על ההסבר:

לימודי חשיבה הכרתית ע"פ משנתה של ימימה אביטל.

ימימה אביטל ז"ל – היתה מורה רוחנית, מיסטיקנית, קבלית שפיתחה תורה שמכונה "לימודי חשיבה הכרתית" או "תורת ימימה". ימימה ז"ל שנפטרה בגיל 70 בשנת  1999 , היתה אישה דתייה בעלת תואר שני בפסיכולוגיה. כאשר התגבשה תורתה היא טיפלה באנשים במכון משלה שנקרא "מכון מעיין".

ימימה לא חשבה שהלימוד תלוי באדם המלמד אותו, ותפסה את עצמה כצינור המעביר ידע. היא נחבאה אל הכלים, מיעטה להצטלם, וכשלימדה היתה נסתרת מעיני תלמידיה (לפחות מהגברים שבהם) . היא לא רצתה שתיווצר תלות בינה לבין התלמידים (וזה חלק מיופיו של הלימוד).  

התהליך הוא אישי ומונחה, ומתרחש כאמור בקבוצה.  המטרה בו היא התהליך האישי הפנימי שעוברת כל אחת מהלומדות, ולא דמותה של ימימה  או של המנחה המעבירה.

יש אנשים המכנים בטעות את הלימוד כשיטה, "שיטת ימימה", אך זוהי כאמור תורה ולא שיטה.

התורה מסתמכת מצד אחד על עקרונות מתחום הפסיכולוגיה, ומצד שני על הקבלה והמחשבה היהודית.

מרכיב מרכזי בלימוד הוא המהות, או המהות הטובה. המהות של כל אחד מאיתנו טובה, רק שבמהלך השנים, והדברים שעברו עלינו והחוויות שאספנו, אנחנו צוברים רישומים, המכונים בשפתה, עומס שהוא מיותר (היא לא משתמשת במושג רע, אלא מיותר). מטרת הלימוד היא להתקרב אל המהות האמיתית שלנו, שמביאה כל אחד מאיתנו לשמחה ולשקט.

הלימוד מנסה לתת כלים שמקרבים את הלומדת למהותה. זו לא ידיעה אקדמית, שכלתנית, אלא כלים רוחניים שמאפשרים זאת. לא התפיסה השכלית, אלא התהליך הפנימי (ואפילו האינטואיטיבי).

בתוך כל אחת מאיתנו מצויה הילדה , שמנהלת אותה. הילדה שצברה את כל רישומי החיים, ובנתה את ההבנות, ההגנות ודרכי ההתמודדות שלה איתם. ימימה מזמינה אותנו לפגוש עם הרבה חום את אותה הילדה, להבין מדוע פעלה כמו שפעלה, ולאפשר לה לבחור בדרך שתקרב אותה אל מהותה הטובה (על ידי השתנות מתמדת, שחרור מאחיזות, בחירה מתמדת בטוב אי הזדהות – וייצור הפרדות).

רעיונותיה של ימימה נמצאים גם בתורות רוחניות אחרות. אך הלימוד מתמקד בדרך המיוחדת שלה. היא כאמור היתה אשה דתייה, ויש בטקסטים הנקראים חלקים מושגים אמוניים, יהודיים, אבל זה לא מחייב או קורא לקיום חיים על פי ההלכה  או לשמירת מצוות. יש מורות רבות לימימה מהמגזר הדתי, ויש גם כאלו , כמוני למשל, שהן ממש לא . יש מורות ולומדות המשנות בקריאת החלקים את היחס לאלוהים כיחס לטבע, ליקום או לכוח עליון. או את התייחסות המיוחדת לבני העם היהודי כהתייחסות לאדם באשר הוא אדם.

השימוש בשפה העברית הוא בבסיסה של התורה. לא ניתן לתרגם את שפתה של ימימה. המילים והאותיות מקבלות משמעויות על גבי משמעויות. זו באמת שפה מיוחדת במינה, ונוצרת התעמקות ברזיה ומכמניה של השפה העברית. השימוש הנכון והמדייק במילים מייצר תודעה חדשה.

יש שפת ביטויים של הלימוד, שהמושגים בה מהווים עולם בפני עצמו. אנו כלומדות נייצר במהלך הלימוד מילון של המילים והמונחים ומשמעותם 

במהלך השעורים ימימה היתה מוסרת טקסטים אגב דיבורה, אותם תלמידיה היו כותבים בשפה מעט מיוחדת, ואופיינית לה,  ללא סימני פיסוק ומילות יחס. זהו בסיס החומר להוראת התורה. הטקסטים נקראים חלקים וחלקיקים.

מתוך הטקסט התלמידים מוצאים  הבנות, מה הם הבינו מתוך החומר הניתן.

לימימה היה חשוב שתורתה תופץ  כתורת חיים. לדבריה כל מי שלומדת את התורה ומתרגלת ומפנימה אותה במהלך שלוש שנים, יכולה ללמד אותה. זה עניין של בשלות ותחושת מוכנות, וגם של הכשרה או רישוי פורמלי. עם הזמן חלק מתלמידיה הוסמכו על ידה להוראה. לאחר מותה התרבו המורים המלמדים.  למרות שחומר הלימוד הוא אחד, אין סופי,  ולא תלוי במעביר,אותו,  כל אחד מהמורות והמורים מלמד בדרך המאפיינת אותו. אני לומדת כבר 15 שנה והיו לי לאורך הדרך הרבה מורות ומורים, ואצל כל אחד מהם, חווית הלימוד  היתה טובה מאוד, ואחרת 

בנה של ימימה,  ישי אביטל  ירש ממנה וזכה בבית- המשפט בקניינה הרוחני, וגם הוא מלמד ומכשיר מורים .

 לצערי הרב  לא היתה לי הזכות ללמוד עם ימימה באופן אישי, אבל אני מוכשרת ומורשה ללמד את תורתה .ואף משלמת לבנה תמלוגים כחוק.

יש מספר "מפורסמים" שלמדו בעבר את התורה ומזוהים איתה. כמו: שלמה ארצי, אברי גלעד, אתי אנקרי ועוד.

איך מתנהלת הלמידה? (איך נראה שיעור)

הלימוד מתנהל בקבוצה . 

לימימה היו טקסטים שונים לגברים ולנשים, עם דגשים שונים (איזון שונה בין הלב לשכל, הרגש והמוח)
הקבוצות שלי הן לנשים בלבד.

יש מספר דברים קבועים בכל שיעור, אך חלוקתם על פני השיעור יכולה להיות שונה.

במקום להכביר במילים, מי שמתעניינת פשוט צריכה לבוא ולהתרשם כיצד מתנהל שיעור.

אורך שיעור?

זמן השיעור הוא שעה וחצי. אם הקבוצה מעוניינת גם ב"זמן חברתי" מפגש נעים, כיבוד וכד', המפגש יארך שעתיים.

מקומה של הקבוצה:

לקבוצה כאמור יש חלק חשוב בתהליך הלימוד, אך אין זו דינמיקה קבוצתית,
או חוג חברתי (למרות שנוצרת חברות וקרבה בין הלומדות במהלך הזמן).
אין חובת שיתוף בתכנים, כל לומדת קובעת את המידה בה היא רוצה ויכולה להביא את עצמה בפני הקבוצה.
כן יש מחויבות לתהליך וללמידה, ומחויבות להגינות אישית ואנושית מול אנשים שמשתפים לעיתים בצפונות ליבם ונפשם.
אחד מתפקידיי כמנחה הוא לפקח על התהליך מתוך הידע שלמדתי,
הניסיון שצברתי והתעמקותי בתורה, ואני מתחייבת לעשות זאת.

אם קראת הכל עד כאןועדיין יש לך שאלותלבטים או רצון להבין יותר
את יותר ממוזמנת להתקשר אלי 052-3490952, ונשוחח בטלפון או נקבע פגישת הסבר.

אם קראת הכל עד כאןועדיין יש לך שאלותלבטים או רצון להבין יותר
את יותר ממוזמנת להתקשר אלי

 052-3490952
ונשוחח בטלפון או נקבע פגישת הסבר.

ניתן גם להשאיר כאן פרטים ואני אחזור אלייך

מעוניינים לקבל עדכון במייל כשמתפרסם פוסט חדש?

מעוניינים לקבל עדכון במייל כשמתפרסם פוסט חדש?